Keitä olemme?

Haluamme olla sinua varten, sinun arjessa mukana…
Iisalmen helluntaiseurakunta on kohtaamispaikka, jonne ovat kaikki tervetulleita!

Helluntaiherätyksen toiminta alkoi Iisalmessa Kuopion Eelim seurakunnan 20 henkilön rukouspiirinä. Iisalmen helluntaiseurakunta perustettiin 31.8.1934, ja sen jäsenmäärä on tällä hetkellä n. 200 henkeä. Nykyinen rukoushuone valmistui Karjalankadulla 1980.

Iisalmen helluntaiseurakunta on ollut alusta asti lähetysseurakunta, kannattamalla mm. 1970-80 luvuilla Etiopian ja Thaimaan lähetystyötä. Iisalmen Siion yhdistys ry / Iisalmen helluntaiseurakunta tukee tällä hetkellä Global ministery lähetysjärjestön toimintaa, jonka lähetyspastorina toimii Charles Chaheen.

Seurakuntamme täyttää tänä vuonna 90 vuotta. Suomen itsenäisyyspäivän juhlateemana oli viime vuonna: ”Ajat vaihtuvat.” Näin on tapahtunut monella tasolla myös seurakuntamme toimintakulttuurissa. Iisalmen helluntaiseurakunta haluaa toimia tänään toisten kristillisen seurakuntien ja Iisalmen kaupungin yhteistyökumppanina. Teemme jo nyt yhteistyötä kaupungin varhaiskasvatuksen kanssa lapsi, -nuorisotyöntekijän Ramona Blomeruksen kautta. Eri seurakuntien kanssa on tehty myös naistentyötä ”Yksi sydän” tapahtumissa. Yhteistyötä pyritään laajentamaan srk johtajien tapaamisilla 90 v-juhlavuoden aikana. Järjestämme myös srk:n 90 v-juhlan tämä vuoden syyskauden aikana.

Iisalmen helluntaiseurakunta tekee myös yhteistyötä Savon helluntaiseurakuntien yhteisen koulutyöntekijä Marjut Lindholm-Holopaisen kautta. Hän kiertää maakunnassa seurakuntien ylläpitämän Hyvä-Savo ry:n kannatuksella, helluntaiseurakuntien tukemana. Iisalmen helluntaiseurakunta on tehnyt jo useita vuosia lapsinuorisotyötä yhdessä Sonkajärven helluntaiseurakunnan kanssa.

Olet lämpimästi tervetullut seurakuntamme tilaisuuksiin! Voit myös seurata seurakunnanjumalanpalveluksia YouTube TOIVO TV Iisalmen helluntaisrk. Lisätietoa toiminnastamme saat tältä internet-sivulta.

Seurakunnan puolesta pastori Teuvo Tikkanen

Uskomme kolmiyhteiseen Jumalaan; Isään; Poikaan ja Pyhään Henkeen. Uskomme perusta on Jeesuksen, Jumalan pojan ihmiseksi tuleminen ja hänen sovituskuolemaansa ristillä syntiemme tähden. Kun ihminen kääntyy pois synneistään ja uskoon evankeliumin sanoman Jeesuksesta, hän kokee uudesti syntymisen ylhäältä. Helluntaiseurakunnassa, tätä prosessia kutsutaan uskoon tulemiseksi. Jeesuksen uskovasta tulee myös Jeesuksen opetuslapsi. Uuden testamentin mallin mukaisesti uskoon tullut kastetaan upotuskasteella, ja hänet siunataan tämän jälkeen seurakunnan jäseneksi.